Bemanningsföretag i Uddevalla

Premier ger ditt företag möjlighet att anpassa personalstyrkan efter behov. Genom att använda er av inhyrd personal när efterfrågan ökar eller minskar blir ni mer effektiva, starkare och mer redo att anta nya utmaningar. Vårt mål är att förse våra kunder med rätt kompetens när de behöver det och hantera all nödvändig administration. Enklare blir det inte.

För personalen vi hyr ut vill vi vara den optimala arbetsgivaren. Vi ger dem möjlighet till variation och att utvecklas som individer, utan att förlora den långsiktiga trygghet som en fast anställning innebär. I Premier får du en partner som förstår värdet av bra folk och vad de tillför en organisation. Vi kommer se till att de människor som jobbar för ditt företag är människor med rätt kompetens och fokus.

Nöjda företag efter bemanning i Trestad

Våra nöjda kunder stärker vårt arbete som rekryterings- och bemanningsföretag i Uddevalla. Här är några av de företag vi har hjälpt som berättar om varför de väljer att arbeta med oss på Premier vid rekrytering och bemanning till sina kontor i Trestad.

Tjänster som rekryterades:
Yrkesarbetare till vår fabrik, såsom gjutare, tillverkare av armering, truckförare m.m.

”Bra förarbete av er konsultchef Magnus Andersson som lyckas få fram många bra konsulter. Helt enkelt är vi väldigt nöjda med Premier som samarbetspartner gällande bemanning.”

Krister Olausson
,
Platschef
Byggelement

Är du intresserad av att söka jobb i Uddevalla hos oss på Premier?

Under fliken “Arbetssökande” kan du ta del av lediga tjänster och när som helst skicka en spontanansökan för att söka jobb, både för uppdrag som avser rekrytering och bemanning. Läs gärna mer om vad det innebär att vara anställd hos oss och tveka inte att kontakta oss för ytterligare information. Du når oss på e-post, telefon och givetvis är du även välkommen att komma förbi vårt kontor i Uddevalla.

Vår bemanningsprocess

När du tar hjälp av oss vid bemanning i Uddevalla, har du alltid en dedikerad kontaktperson som hjälper dig och ditt företag genom hela processen. För oss är det viktigt att vi förstår varandra. Därför lägger vi mycket tid på att faktiskt vara ute hos er för att lära känna dig, ditt företag, dina medarbetare och den företagskultur som finns. Detta för att vi ska kunna hitta personal som passar bäst efter just era behov. Tillsammans med er utbildar vi även den nya personalen, så att de får rätt förutsättningar att göra ett bra jobb hos er.

Vi förstår nyttan av produktivitet, oavsett om du behöver tjänstemän eller kollektivpersonal.Att lära upp personer kostar pengar och därför försöker vi alltid att behålla din inhyrda personal genom arbete hos någon annan kund hos Premier, vid exempelvis nedgång i ditt företags produktion. Detta innebär att du kan få tillbaka samma personal när produktionen skalas upp igen. Premier är en partner som du kan lita på i både uppgång och nedgång.

Frågor och svar

Vad tjänar ni på att anlita oss?

Vi förstår vikten av att hålla uppe produktiviteten för er som kunder och vi ser alltid till att ni får den extra personal ni behöver, medan ni fokuserar på det ni är bra på. Genom att använda dig av Premier behöver du inte skapa och sprida din egen rekryteringsannons, vi gör det åt dig! Vi tar sedan hand om och följer upp de ansökningar som kommer in, för att hitta den eller de rätta personerna för ditt företag. Smidigt och effektivt, helt enkelt.

Vad gör Premier bemanning unikt?

Vi har lång erfarenhet av att arbeta med bemanning, vilket även speglas i vår kunniga personal. Vi förstår även nyttan av effektiv upplärning och att behålla utbildad personal, där vi kompletterar utbildningen som vi ger våra konsulter under tidens gång. Du får på så sätt den personal du behöver, med den kunskap de behöver.

Hur hittar vi kandidater?

Vi hittar kandidater via vårt personliga nätverk samt genom annonsering och sociala medier. Vi hittar även kandidater via ett nätverk som skapats genom vårt samhällsengagemang i olika föreningar och organisationer på den lokala orten.

Vad tar vi för ansvar i bemanningsprocessen?

Vi tar ett fullständigt arbetsgivaransvar, där vi hanterar sociala avgifter, lön, frånvaro, semester et cetera. Våra kunder betalar för arbetade timmar och tillhandahåller kollektivavtal, säker anställning och schyssta arbetsvillkor för våra kandidater.

Vad händer när företaget inte behöver konsulterna längre?

Vi jobbar med många olika kunder, vilket gör att vi har möjligheten att behålla vår personal även om ni inte behöver dem längre. Våra konsulter är fastanställda av oss och kommer då tillbaka till oss för nya utmaningar.