Premiers rekryteringsteam

På Premier brinner vi verkligen för det vi gör och har en passion och talang för att hitta perfekta matchningar. Vi har lång erfarenhet av att rekrytera chefer och specialister på olika nivåer inom bland annat ekonomi, försäljning/marknadsföring, HR/administration, produktion, teknik och IT. Med vår långa erfarenhet inom rekrytering och våra lokala kontaktnät, kan vi hjälpa våra kunder att hitta rätt person med rätt kompetens.

Nöjda kunder

Våra nöjda kunder stärker vårt arbete. Här har vi några av våra kunder som berättar mer om varför de arbetar med oss på Premier.

Tjänster som rekryterades: 
Ekonomichef och vikariat på säljchef

"Kontakten med rekryteraren som lyssnade på oss och som också fick oss att justera vår kravprofil var avgörande. Men också de frågor och sättet som vi bemöter våra tilltänkta medarbetare med ihop med Terese. Professionellt agerat och hela tiden en respekt för kandidaten och där vi samtidigt tar hand om vårt varumärke, vilket är viktigt om vi ska ses som en attraktiv arbetsgivare"

Ola Bergman
,
VD
Dina Försäkringar
Tjänster som rekryterades: 
Servicetekniker, säljare samt utbildare

"Att Premier engagerar sig hjärtligt i kunden och känner av vår kultur och lägger stor vikt på denna samt rätt kravspecifikation i rekryteringen, är tillsammans med att de är ett härligt gäng att ha att göra med är nog en nyckel till denna framgång"

Jonny Johansson
,
VD
Trollhättans Truck

Vår rekryteringsprocess

På Premier arbetar vi med en rättvis rekryteringsprocess, där alla bedömningar görs på en likvärdig grund. För att göra en effektiv rekryteringsprocess krävs struktur och transparenta tidsplaner. Vi tror också på flexibilitet. Hos oss är varje rekryteringsuppdrag unikt och tillsammans med våra kunder skapar vi den bästa lösningen just för dem.

Vad som gör vår process lyckosam är den tid och det engagemang vi lägger ner på varje uppdrag, allt för att hitta rätt person till rätt företag. Hos oss är det alltid samma rekryteringskonsult som tar personligt ansvar för hela rekryteringen. Vi är grundliga i allt vi gör och det genomsyrar vår rekryteringsprocess. Vi tror inte på tur, vi tror på skicklighet!

Vår arbetsmodell

1.

Behov

Tillsammans med ledning och nyckelpersoner inom er organisation gör vi en behovsanalys och går igenom de förutsättningar som gäller för den befattning vi rekryterar till. En viktig del är att få en uppfattning om er företagskultur och eventuella framtida utmaningar. Därefter sätter vi en tydlig kravprofil tillsammans, där vi listar utbildnings- och erfarenhetskrav samt önskade personlighetsdrag. Kravprofilen följer med som en röd tråd genom hela rekryteringsprocessen.

2.

Hitta

Vi utgår från kravprofilen och tar fram en annons som väcker intresse, vilken publiceras i utvalda media samt i vårt rikstäckande nätverk. Vi söker även efter och kontaktar kandidater med rätt kompetens i våra gedigna kontaktnät samt i sociala medier. Självklart ligger vi även steget före och arbetar genomgående med att proaktivt träffa och intervjua intressanta kandidater.

4.

Intervju & Test

Med utgångspunkt från kravprofilen genomför vi strukturerade djupintervjuer
med de mest intressanta kandidaterna. Vi stämmer av kring tidigare erfarenheter, kompetenser samt konkreta resultat och får därigenom en helhetssyn av kandidaten. Under intervjun presenteras information om kundföretaget och villkor för den sökta tjänsten. Vi utför även relevanta personlighets- och begåvningstester från Assessio och slutligen identifierar vi de bäst lämpade slutkandidaterna, vilka sedan presenteras för kund. Nästa steg är intervju hos kund.

3.

Urval

Vi tar hand om alla ansökningshandlingar och administrationen kring uppdraget samt svarar på eventuella frågor om tjänsten. Vi påbörjar urval utifrån CV och identifierar potentiella kandidater, vilka sedan matchas mot kravprofilen.

5.

Referenstagning & Bakgrundskontroll

I nästa steg kompletterar vi med referenstagning på minst två referenser, där referenser tas på 1-2 slutkandidater. Vi arbetar även med digital
referenstagning via vår leverantör Refapp för hög säkerhet och validitet och vi
erbjuder dessutom olika typer av bakgrundskontroller.

6.

Beslut om anställning

Efter återkoppling gällande referenstagning och bakgrundskontroll beslutar ni som kund om anställning, med hjälp av våra rekommendationer.

7.

Kvalitetsuppföljning & Garanti

Cirka tre månader efter påbörjad anställning genomför vi uppföljningssamtal, både med er som uppdragsgivare och med er nya medarbetare. Detta för att se till att både kund och kandidat är nöjda. När vi genomför en full rekryteringsprocess ingår vår rekryteringsgaranti på tre månader.

Vår arbetsmodell

1.

Behov

Tillsammans med ledning och nyckelpersoner inom er organisation gör vi en behovsanalys och går igenom de förutsättningar som gäller för den befattning vi rekryterar till. En viktig del är att få en uppfattning om er företagskultur och eventuella framtida utmaningar. Därefter sätter vi en tydlig kravprofil tillsammans, där vi listar utbildnings- och erfarenhetskrav samt önskade personlighetsdrag. Kravprofilen följer med som en röd tråd genom hela rekryteringsprocessen.

2.

Hitta

Vi utgår från kravprofilen och tar fram en annons som väcker intresse, vilken publiceras i utvalda media samt i vårt rikstäckande nätverk. Vi söker även efter och kontaktar kandidater med rätt kompetens i våra gedigna kontaktnät samt i sociala medier. Självklart ligger vi även steget före och arbetar genomgående med att proaktivt träffa och intervjua intressanta kandidater.

3.

Urval

Vi tar hand om alla ansökningshandlingar och administrationen kring uppdraget samt svarar på eventuella frågor om tjänsten. Vi påbörjar urval utifrån CV och identifierar potentiella kandidater, vilka sedan matchas mot kravprofilen.

4.

Intevju & Test

Med utgångspunkt från kravprofilen genomför vi strukturerade djupintervjuer
med de mest intressanta kandidaterna. Vi stämmer av kring tidigare erfarenheter, kompetenser samt konkreta resultat och får därigenom en helhetssyn av kandidaten. Under intervjun presenteras information om kundföretaget och villkor för den sökta tjänsten. Vi utför även relevanta personlighets- och begåvningstester från Assessio och slutligen identifierar vi de bäst lämpade slutkandidaterna, vilka sedan presenteras för kund. Nästa steg är intervju hos kund.

5.

Referenstagning & Bakgrundskontroll

I nästa steg kompletterar vi med referenstagning på minst två referenser, där referenser tas på 1-2 slutkandidater. Vi arbetar även med digital
referenstagning via vår leverantör Refapp för hög säkerhet och validitet och vi
erbjuder dessutom olika typer av bakgrundskontroller.

6.

Beslut om anställning

Efter återkoppling gällande referenstagning och bakgrundskontroll beslutar ni som kund om anställning, med hjälp av våra rekommendationer.

7.

Kvalitetsuppföljning & Garanti

Cirka tre månader efter påbörjad anställning genomför vi uppföljningssamtal, både med er som uppdragsgivare och med er nya medarbetare. Detta för att se till att både kund och kandidat är nöjda. När vi genomför en full rekryteringsprocess ingår vår rekryteringsgaranti på tre månader.

Frågor och svar

Hur kan ni som företag undvika felrekryteringar?

Vad tjänar ni på att anlita oss?

Hur kan vi hjälpa er att bli en mer attraktiv arbetsplats för kandidater?

Hur hittar vi kandidater?

Hur träffar vi rätt i rekryteringen?

Vad är viktigt att tänka på under en rekrytering?

Läs våra artiklar om rekrytering

Se fler artiklar
September 22, 2021
Premier

När efterfrågan för ditt företags produkt eller tjänst är högre än vad din befintliga personalstyrka klarar av, är det dags att anställa mer folk. Att anställa kan dock vara knepigt. Fastanställda kräver administration i form av löneförhandlingar, utvecklingssamtal, avtalsförhandlingar, sjukdagar, semestervikarier, föräldraledighet med mera. Personaladministration tar även fokus och tid från det du är bra på – din unika produkt eller tjänst. Det är här Premier kommer in. Vi hjälper dig att bemanna enskilda arbetsuppgifter eller hela avdelningar med kompetent personal.

Läs mer
September 1, 2021
Premier

Ingen har väl kunnat undgå Corona-viruset och dess genomgripande påverkan på vårt samhälle under år 2020-2021. Det har varit en tung och utmanande tid för många, så även för bemanning- och rekryteringsbranschen initialt. När viruset spred sig med stormsteg över Sverige gick både produktion och personalbehov ner hos några av våra kunder och vi funderade på hur utvecklingen i branschen skulle ske. Läget såg mörkt ut för Sverige, men trots nedgångar var vår produktion hela tiden igång. Detta innebar att vi tidigt kunde återgå till ett mer normalt läge.

Läs mer
September 15, 2021
Premier

Premier har idag kontor på sju orter, där fem av dem är etablerade i Västsverige och två i södra Sverige. Innan sommaren hade Premier totalt 18 anställda, utspridda på de olika kontoren. Med det ökade trycket från våra kunder såg vi dock ett behov av att fylla på med mer bra folk hos oss. Under de två senaste månaderna har vi därför utökat vår personalstyrka med fyra nya medarbetare.

Läs mer

Följ oss på Facebook och LinkedIn för fler nyheter och intressanta uppdateringar

Facebook logoLinkedIn logotyp

Läs om våra artiklar kring rekrytering

Se fler artiklar

Varför rekrytering och bemanning?

September 28, 2021
Premier

När efterfrågan för ditt företags produkt eller tjänst är högre än vad din befintliga personalstyrka klarar av, är det dags att anställa mer folk. Att anställa kan dock vara knepigt. Fastanställda kräver administration i form av löneförhandlingar, utvecklingssamtal, avtalsförhandlingar, sjukdagar, semestervikarier, föräldraledighet med mera. Personaladministration tar även fokus och tid från det du är bra på – din unika produkt eller tjänst. Det är här Premier kommer in. Vi hjälper dig att bemanna enskilda arbetsuppgifter eller hela avdelningar med kompetent personal.

Läs mer

Starka i en annorlunda tid

September 28, 2021
Premier

Ingen har väl kunnat undgå Corona-viruset och dess genomgripande påverkan på vårt samhälle under år 2020-2021. Det har varit en tung och utmanande tid för många, så även för bemanning- och rekryteringsbranschen initialt. När viruset spred sig med stormsteg över Sverige gick både produktion och personalbehov ner hos några av våra kunder och vi funderade på hur utvecklingen i branschen skulle ske. Läget såg mörkt ut för Sverige, men trots nedgångar var vår produktion hela tiden igång. Detta innebar att vi tidigt kunde återgå till ett mer normalt läge.

Läs mer

Mer bra folk helt enkelt

September 28, 2021
Premier

Premier har idag kontor på sju orter, där fem av dem är etablerade i Västsverige och två i södra Sverige. Innan sommaren hade Premier totalt 18 anställda, utspridda på de olika kontoren. Med det ökade trycket från våra kunder såg vi dock ett behov av att fylla på med mer bra folk hos oss. Under de två senaste månaderna har vi därför utökat vår personalstyrka med fyra nya medarbetare.

Läs mer

Vill du komma i kontakt med oss? 

Lämna dina uppgifter och ditt meddelande nedan, så hör vi av oss så fort vi kan.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Navigera vidare

Välj nedan för att hitta rätt information.