På Premier brinner vi verkligen för det vi gör och har en passion och talang för att hitta perfekta matchningar. Vi har lång erfarenhet av att rekrytera chefer och specialister på olika nivåer inom bland annat ekonomi, försäljning/marknadsföring, HR/administration, produktion, teknik och IT. Med vår långa erfarenhet inom rekrytering och våra lokala kontaktnät, kan vi hjälpa våra kunder att hitta rätt person med rätt kompetens.
Våra nöjda kunder stärker vårt arbete. Här har vi några av våra kunder som berättar mer om varför de arbetar med oss på Premier.
På Premier arbetar vi med en rättvis rekryteringsprocess, där alla bedömningar görs på en likvärdig grund. För att göra en effektiv rekryteringsprocess krävs struktur och transparenta tidsplaner. Vi tror också på flexibilitet. Hos oss är varje rekryteringsuppdrag unikt och tillsammans med våra kunder skapar vi den bästa lösningen just för dem.
Vad som gör vår process lyckosam är den tid och det engagemang vi lägger ner på varje uppdrag, allt för att hitta rätt person till rätt företag. Hos oss är det alltid samma rekryteringskonsult som tar personligt ansvar för hela rekryteringen. Vi är grundliga i allt vi gör och det genomsyrar vår rekryteringsprocess. Vi tror inte på tur, vi tror på skicklighet!
Tillsammans med ledning och nyckelpersoner inom er organisation gör vi en behovsanalys och går igenom de förutsättningar som gäller för den befattning vi rekryterar till. En viktig del är att få en uppfattning om er företagskultur och eventuella framtida utmaningar. Därefter sätter vi en tydlig kravprofil tillsammans, där vi listar utbildnings- och erfarenhetskrav samt önskade personlighetsdrag. Kravprofilen följer med som en röd tråd genom hela rekryteringsprocessen.
Vi utgår från kravprofilen och tar fram en annons som väcker intresse, vilken publiceras i utvalda media samt i vårt rikstäckande nätverk. Vi söker även efter och kontaktar kandidater med rätt kompetens i våra gedigna kontaktnät samt i sociala medier. Självklart ligger vi även steget före och arbetar genomgående med att proaktivt träffa och intervjua intressanta kandidater.
Med utgångspunkt från kravprofilen genomför vi strukturerade djupintervjuer med de mest intressanta kandidaterna. Vi stämmer av kring tidigare erfarenheter, kompetenser samt konkreta resultat och får därigenom en helhetssyn av kandidaten. Under intervjun presenteras information om kundföretaget och villkor för den sökta tjänsten. Vi utför även relevanta personlighets- och begåvningstester från Assessio och slutligen identifierar vi de bäst lämpade slutkandidaterna, vilka sedan presenteras för kund. Nästa steg är intervju hos kund.
Vi tar hand om alla ansökningshandlingar och administrationen kring uppdraget samt svarar på eventuella frågor om tjänsten. Vi påbörjar urval utifrån CV och identifierar potentiella kandidater, vilka sedan matchas mot kravprofilen.
I nästa steg kompletterar vi med referenstagning på minst två referenser, där referenser tas på 1-2 slutkandidater. Vi arbetar även med digital
referenstagning via vår leverantör Refapp för hög säkerhet och validitet och vi erbjuder dessutom olika typer av bakgrundskontroller.
Efter återkoppling gällande referenstagning och bakgrundskontroll beslutar ni som kund om anställning, med hjälp av våra rekommendationer.
Cirka tre månader efter påbörjad anställning genomför vi uppföljningssamtal, både med er som uppdragsgivare och med er nya medarbetare. Detta för att se till att både kund och kandidat är nöjda. När vi genomför en full rekryteringsprocess ingår vår rekryteringsgaranti på tre månader.
Tillsammans med ledning och nyckelpersoner inom er organisation gör vi en behovsanalys och går igenom de förutsättningar som gäller för den befattning vi rekryterar till. En viktig del är att få en uppfattning om er företagskultur och eventuella framtida utmaningar. Därefter sätter vi en tydlig kravprofil tillsammans, där vi listar utbildnings- och erfarenhetskrav samt önskade personlighetsdrag. Kravprofilen följer med som en röd tråd genom hela rekryteringsprocessen.
Vi utgår från kravprofilen och tar fram en annons som väcker intresse, vilken publiceras i utvalda media samt i vårt rikstäckande nätverk. Vi söker även efter och kontaktar kandidater med rätt kompetens i våra gedigna kontaktnät samt i sociala medier. Självklart ligger vi även steget före och arbetar genomgående med att proaktivt träffa och intervjua intressanta kandidater.
Vi tar hand om alla ansökningshandlingar och administrationen kring uppdraget samt svarar på eventuella frågor om tjänsten. Vi påbörjar urval utifrån CV och identifierar potentiella kandidater, vilka sedan matchas mot kravprofilen.
Med utgångspunkt från kravprofilen genomför vi strukturerade djupintervjuer
med de mest intressanta kandidaterna. Vi stämmer av kring tidigare erfarenheter, kompetenser samt konkreta resultat och får därigenom en helhetssyn av kandidaten. Under intervjun presenteras information om kundföretaget och villkor för den sökta tjänsten. Vi utför även relevanta personlighets- och begåvningstester från Assessio och slutligen identifierar vi de bäst lämpade slutkandidaterna, vilka sedan presenteras för kund. Nästa steg är intervju hos kund.
I nästa steg kompletterar vi med referenstagning på minst två referenser, där referenser tas på 1-2 slutkandidater. Vi arbetar även med digital
referenstagning via vår leverantör Refapp för hög säkerhet och validitet och vi
erbjuder dessutom olika typer av bakgrundskontroller.
Efter återkoppling gällande referenstagning och bakgrundskontroll beslutar ni som kund om anställning, med hjälp av våra rekommendationer.
Cirka tre månader efter påbörjad anställning genomför vi uppföljningssamtal, både med er som uppdragsgivare och med er nya medarbetare. Detta för att se till att både kund och kandidat är nöjda. När vi genomför en full rekryteringsprocess ingår vår rekryteringsgaranti på tre månader.
Vi på Premier är stolta över att gå in som ny samarbetspartner till IF Leikin i Halmstad!
Nu är det dags för nästa steg i vår tillväxt, där vi söker en Konsultchef som vill vara med och forma vår framgångsrika resa i Halland.
Letar du efter nya utmaningar och är intresserad av vilka jobbmöjligheter som finns i Trestad? Vi bjuder in till Öppet Hus i Trollhättan den 31 maj!
Vi på Premier är stolta över att gå in som ny samarbetspartner till IF Leikin i Halmstad!
Nu är det dags för nästa steg i vår tillväxt, där vi söker en Konsultchef som vill vara med och forma vår framgångsrika resa i Halland.
Letar du efter nya utmaningar och är intresserad av vilka jobbmöjligheter som finns i Trestad? Vi bjuder in till Öppet Hus i Trollhättan den 31 maj!