Ditt rekryteringsföretag i Göteborg – vi hjälper dig att hitta rätt kandidater

På Premier i Göteborg brinner vi verkligen för rekrytering och har en passion och talang för att hitta perfekta matchningar. Som rekryteringsföretag i Göteborg har vi lång erfarenhet av att rekrytera chefer och specialister på olika nivåer inom bland annat:

  • Ekonomi
  • Försäljning/marknadsföring
  • HR/administration
  • Produktion
  • Teknik
  • IT

Genom vår långa erfarenhet inom rekrytering och våra lokala kontaktnät i Göteborg, hjälper vi alltid våra kunder att hitta rätt personal med rätt kompetens och erfarenhet.

Kontakta gärna mig
om du har några frågor!

Våra nöjda kunder efter rekrytering i Göteborg

Våra nöjda kunder stärker vårt arbete som rekryteringsföretag i Göteborg. Här har vi några av våra kunder som berättar mer om varför de arbetar med oss på Premier för att rekrytera till sina kontor i Göteborg.

Tjänster som rekryterades: 
Ekonomichef och Arbetsledare

”Premier var ett mycket bra stöd och bollplank när vi skulle rekrytera två nyckelfunktioner. Rekryteraren visade ett stort engagemang och lyhördhet inför att lära känna oss och vår kultur. Jag är mycket nöjd med Premiers professionella och personliga bemötande, både mot oss och de sökande!”

Daniel Nyberg
,
VD och ägare
Inhab AB

Så ser vår rekryteringsprocess ut

På Premier rekryteringsföretag, Göteborg, arbetar vi med en rättvis rekryteringsprocess, där alla bedömningar görs på en likvärdig grund. För att rekryteringsprocessen ska bli så effektiv som möjligt behöver vi struktur och transparenta tidsplaner. Vi tror också på flexibilitet. Hos oss är varje rekryteringsuppdrag unikt och tillsammans med våra kunder skapar vi den bästa lösningen just för dem.

Vad som gör vår process lyckosam är den tid och det engagemang vi lägger ner på varje uppdrag, allt för att hitta rätt person till rätt företag. Hos oss är det alltid samma rekryteringskonsult som tar personligt ansvar för hela rekryteringen. Vi är grundliga i allt vi gör och det genomsyrar vår rekryteringsprocess. Vi tror inte på tur, vi tror på skicklighet!

Vår arbetsmodell

1.

Behov

Tillsammans med ledning och nyckelpersoner inom er organisation gör vi en behovsanalys och går igenom de förutsättningar som gäller för den befattning vi rekryterar till. En viktig del är att få en uppfattning om er företagskultur och eventuella framtida utmaningar. Därefter sätter vi en tydlig kravprofil tillsammans, där vi listar utbildnings- och erfarenhetskrav samt önskade personlighetsdrag. Kravprofilen följer med som en röd tråd genom hela rekryteringsprocessen.

2.

Hitta

Vi utgår från kravprofilen och tar fram en annons som väcker intresse, vilken publiceras i utvalda media samt i vårt rikstäckande nätverk. Vi söker även efter och kontaktar kandidater med rätt kompetens i våra gedigna kontaktnät samt i sociala medier. Självklart ligger vi även steget före och arbetar genomgående med att proaktivt träffa och intervjua intressanta kandidater.

4.

Intervju & Test

Med utgångspunkt från kravprofilen genomför vi strukturerade djupintervjuer med de mest intressanta kandidaterna. Vi stämmer av kring tidigare erfarenheter, kompetenser samt konkreta resultat och får därigenom en helhetssyn av kandidaten. Under intervjun presenteras information om kundföretaget och villkor för den sökta tjänsten. Vi utför även relevanta personlighets- och begåvningstester från Assessio och slutligen identifierar vi de bäst lämpade slutkandidaterna, vilka sedan presenteras för kund. Nästa steg är intervju hos kund.

3.

Urval

Vi tar hand om alla ansökningshandlingar och administrationen kring uppdraget samt svarar på eventuella frågor om tjänsten. Vi påbörjar urval utifrån CV och identifierar potentiella kandidater, vilka sedan matchas mot kravprofilen.

5.

Referenstagning & Bakgrundskontroll

I nästa steg kompletterar vi med referenstagning på minst två referenser, där referenser tas på 1-2 slutkandidater. Vi arbetar även med digital referenstagning via vår leverantör Refapp i Sverige för hög säkerhet och validitet och vi erbjuder dessutom olika typer av bakgrundskontroller.

6.

Beslut om anställning

Efter återkoppling gällande referenstagning och bakgrundskontroll beslutar ni som kund om anställning, med hjälp av våra rekommendationer.

7.

Kvalitetsuppföljning & Garanti

Cirka tre månader efter påbörjad anställning genomför vi uppföljningssamtal, både med er som uppdragsgivare och med er nya medarbetare. Detta för att se till att både kund och kandidat är nöjda. När vi genomför en full rekryteringsprocess ingår vår rekryteringsgaranti på tre månader.

Vår arbetsmodell

1.

Behov

Tillsammans med ledning och nyckelpersoner inom er organisation gör vi en behovsanalys och går igenom de förutsättningar som gäller för den befattning vi rekryterar till. En viktig del är att få en uppfattning om er företagskultur och eventuella framtida utmaningar. Därefter sätter vi en tydlig kravprofil tillsammans, där vi listar utbildnings- och erfarenhetskrav samt önskade personlighetsdrag. Kravprofilen följer med som en röd tråd genom hela rekryteringsprocessen.

2.

Hitta

Vi utgår från kravprofilen och tar fram en annons som väcker intresse, vilken publiceras i utvalda media samt i vårt rikstäckande nätverk. Vi söker även efter och kontaktar kandidater med rätt kompetens i våra gedigna kontaktnät samt i sociala medier. Självklart ligger vi även steget före och arbetar genomgående med att proaktivt träffa och intervjua intressanta kandidater.

3.

Urval

Vi tar hand om alla ansökningshandlingar och administrationen kring uppdraget samt svarar på eventuella frågor om tjänsten. Vi påbörjar urval utifrån CV och identifierar potentiella kandidater, vilka sedan matchas mot kravprofilen.

4.

Intevju & Test

Med utgångspunkt från kravprofilen genomför vi strukturerade djupintervjuer
med de mest intressanta kandidaterna. Vi stämmer av kring tidigare erfarenheter, kompetenser samt konkreta resultat och får därigenom en helhetssyn av kandidaten. Under intervjun presenteras information om kundföretaget och villkor för den sökta tjänsten. Vi utför även relevanta personlighets- och begåvningstester från Assessio och slutligen identifierar vi de bäst lämpade slutkandidaterna, vilka sedan presenteras för kund. Nästa steg är intervju hos kund.

5.

Referenstagning & Bakgrundskontroll

I nästa steg kompletterar vi med referenstagning på minst två referenser, där referenser tas på 1-2 slutkandidater. Vi arbetar även med digital
referenstagning via vår leverantör Refapp för hög säkerhet och validitet och vi
erbjuder dessutom olika typer av bakgrundskontroller.

6.

Beslut om anställning

Efter återkoppling gällande referenstagning och bakgrundskontroll beslutar ni som kund om anställning, med hjälp av våra rekommendationer.

7.

Kvalitetsuppföljning & Garanti

Cirka tre månader efter påbörjad anställning genomför vi uppföljningssamtal, både med er som uppdragsgivare och med er nya medarbetare. Detta för att se till att både kund och kandidat är nöjda. När vi genomför en full rekryteringsprocess ingår vår rekryteringsgaranti på tre månader.

Upptäck våra lediga jobb i Göteborg

Under fliken “Arbetssökande” kan du ta del av lediga jobb som är aktuella just nu och när som helst skicka en spontanansökan för att söka jobb, både för uppdrag som avser rekrytering och bemanning, i Göteborg eller någon annan ort i Sverige där våra kunder finns. Du söker enkelt genom att registrera ditt CV.

Läs gärna om vad det innebär att vara anställd genom oss här och ta gärna kontakt med oss för ytterligare information. Du når oss på e-post, telefon och givetvis är du också välkommen att komma förbi vårt kontor i Göteborg.

Hitta till oss på Premier i Göteborg

Adress:
Fabriksgatan 13
412 50 Göteborg
Epost
info@premier.se
Karta över södra sverige
Göteborg
Premier logo

Premier Kalmar

Adress:
Kaggensgatan 17
392 32 Kalmar
Epost
info@premier.se
Telefonnummer kontor
Se kontaktpersoner

Premier Uddevalla

Adress:
Kasenabbevägen
451 50 Uddevalla
Epost
Se kontaktpersoner

Premier Lidköping

Adress:
Mellbygatan 9
531 31 Lidköping
Epost
info@premier.se
Telefonnummer kontor
0510-54 78 60
Se kontaktpersoner

Premier Oskarshamn

Adress:
Sandåsavägen 7
572 29 Oskarshamn
Epost
info@premier.se
Telefonnummer kontor
0491-765 693
Se kontaktpersoner

Frågor och svar

Hur kan ni som företag undvika felrekryteringar?

Vad tjänar ni på att anlita oss?

Hur kan vi hjälpa er att bli en mer attraktiv arbetsplats för kandidater?

Hur hittar vi kandidater?

Hur träffar vi rätt i rekryteringen?

Vad är viktigt att tänka på under en rekrytering?