Meny
Söker du jobb?
Det är du som är stjärnan och Premier är din agent

Som anställd på Premier får du det bästa av två världar. Trygg anställning med avtalsenlig lön och trygga anställningsvillkor, samtidigt som du kan vara spjutspetsen på en rörlig arbetsmarknad.

Premier bemannar hela projekt, stora som små, där det behövs personal. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal med både Unionen och LO. Det innebär att våra anställda har en trygg anställning hos oss. Med oss som din arbetsgivare påverkas din anställningstrygghet inte av att du byter arbetsplats eller att det företag där du jobbar plötsligt behöver dra ner på personal. Du har en garanterad lön även om du inte är ute hos en kund och arbetar. Hos oss är du stjärnan och hela vår existens vilar på att du har det bra. För om man inte mår bra kan man inte förväntas uppfylla de höga kvalitetskrav vi erbjuder företagen som anlitar oss. Vem sa att bara modeller och idrottsstjärnor kan ha nytta av en agentur?

Läs mer

Tillbaka till lediga tjänster

Supply Chain Manager till MODIG Machine Tool AB i Kalmar

Företagsinformation
MODIG Machine Tool tillverkar högteknologiska CNC maskiner med mycket hög kvalitet till prestigekunder som Boeing, Airbus, SAAB och Toyota. Vi är ett expansivt och innovativt företag som verkar på global marknad. Vi står inför en expansiv framtid med många nya maskiner där fokus breddats från flyg- till bilindustrin och behöver nu förstärkning. Läs mer om oss här: www.modig.se I aktuell roll får du möjlighet att vara med att vidareutveckla och effektivisera värdekedjan, från leverantör till kund, dessutom i ett företag som tillverkar världsledande CNC-maskiner. Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan!

Tjänstebeskrivning
I rollen som Supply Chain Manager kommer du att fylla en nyckelfunktion i vårt företag. Du leder vår Supply Chain organisation och är ansvarig för att vi har en effektiv materialförsörjning med stort fokus på affärsmässiga och hållbara leverantörsrelationer, hos både befintliga som nya leverantörer. Du underhåller, förbättrar och utvecklar befintliga avtal och du leder förhandlingar av nya, detta för att uppnå kostnadseffektiva inköp. I ditt ansvar ingår att vi har: • Rätt leverantörer för verksamheten • Låg totalkostnad inom material¬försörjning • Låg kapitalbindning och optimala lagernivåer • Hög leveransprecision inom materialförsörjning • Korta och stabila leveranstider • Bra kontroll och uppföljning av materialförsörjning och leverantörer • Bra kommunikation och samarbete med strategiska leverantörer Du är ansvarig för att ERP-systemet är uppdaterat och att det används på ett effektivt sätt. Du etablerar och följer upp KPI:er och du driver ett kontinuerligt förbättringsarbete. I denna roll samverkar du tätt ihop med kompetenta kollegor som finns i organisationen och du jobbar nära våra avdelningar inköp, lager och logistik. Genom ett tydligt och coachande ledarskap engagerar och motiverar du dina medarbetare så att ni tillsammans når gruppens och företagets mål. Din placeringsort är Kalmar men eftersom vårt huvudlager finns i Virserum så kommer du att spendera viss tid där. I tjänsten som Supply Chain Manager rapporterar du till vår COO.

Kvalifikationer
Du som söker som har högskole-/universitetsutbildning inom inköp/logistik/teknik alternativt annan utbildning och erfarenhet som vi anser likvärdig. Du har mångårig erfarenhet av liknande roll, har du dessutom erfarenhet från tillverkningsindustrin är detta mycket meriterande. Vi söker dig med god förhandlingsvana och som har förmåga att hantera och utveckla leverantörsrelationer. Du har stor erfarenhet av, och förståelse för hela försörjningskedjan, från leverantör till kund och kan självständigt genomföra förhandlingar. Det är också viktigt att du har god planeringsförmåga med uppmärksamhet på detaljer samt att du på ett tydligt sätt kan driva processer till avslut och hålla deadlines. Vi letar efter en person med höga ambitioner, stark drivkraft, hög resultatorientering och ett stort engagemang – en person med förmågan att trivas i en snabb och ibland ostrukturerad miljö. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda, både tal och skrift. Du är en van användare av MS Office och andra relevanta IT-verktyg. B-körkort är ett krav. Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terése S Carlstedt, telefon 0734–666 884 eller e-post terese.carlstedt@premier.se Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast tisdagen den 16 mars 2021. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om Premier Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.

Kontaktperson(er)

Terese Smålander Carlstedt

terese.carlstedt@premier.se

0734-66 68 84

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort

Kalmar

Publiceringsdatum

22 February 2021

Sök jobbet

Till toppen