Meny
Söker du jobb?
Det är du som är stjärnan och Premier är din agent

Som anställd på Premier får du det bästa av två världar. Trygg anställning med avtalsenlig lön och trygga anställningsvillkor, samtidigt som du kan vara spjutspetsen på en rörlig arbetsmarknad.

Premier bemannar hela projekt, stora som små, där det behövs personal. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal med både Unionen och LO. Det innebär att våra anställda har en trygg anställning hos oss. Med oss som din arbetsgivare påverkas din anställningstrygghet inte av att du byter arbetsplats eller att det företag där du jobbar plötsligt behöver dra ner på personal. Du har en garanterad lön även om du inte är ute hos en kund och arbetar. Hos oss är du stjärnan och hela vår existens vilar på att du har det bra. För om man inte mår bra kan man inte förväntas uppfylla de höga kvalitetskrav vi erbjuder företagen som anlitar oss. Vem sa att bara modeller och idrottsstjärnor kan ha nytta av en agentur?

Läs mer

Tillbaka till lediga tjänster

CA Fastigheter söker Business Controller

Företagsinformation
CA Fastigheter AB ingår i koncernen Claesson & Anderzén AB vilket är ett familjeägt investmentbolag som tog form redan 1912. CA koncernen äger och förvaltar en yta om mer än 750 000 kvadratmeter. Av detta bestånd utgörs cirka hälften av bostäder och hälften av kommersiella lokaler. Vi har varit verksamma inom fastighetsbranschen i drygt 100 år och äger, förvaltar och utvecklar bostäder och fastigheter belägna i attraktiva tillväxtregioner - både i och utanför Sverige. Vi är idag 93 anställda fördelade på 6 kontor runt om i Sverige. Läs mer om oss här: www.cafastigheter.se

Tjänstebeskrivning
Som Business controller hos oss är du ett viktigt affärsstöd. Du kommer att arbeta operativt, nära verksamheten, och stötta organisationen med beslutsunderlag och ekonomiska analyser. Du arbetar med analys och affärsupplägg i koncernens förvaltnings- och byggprojekt, vilket exempelvis kan innebära att se över bolagsstruktur med hänsyn tagen till regler gällande skatt och moms. Vidare säkerställer du tillsammans med kollegor att vi följer våra ekonomiska och hållbara mål. Du kommer i denna roll vara delaktig i framtagande av budget och prognosarbete. I övrigt arbetar du med granskning, analys samt framställande av såväl kvartalsrapporter som övriga rapporter där rapporteringen sker enligt IFRS och K3. Rollen är placerad på vårt huvudkontor i Kalmar, där ekonomiavdelningen består av 14 personer. Du rapporterar till CFO.

Kvalifikationer
Vi söker dig som utöver gymnasial utbildning innehar en kandidatexamen som civilekonom. Du har troligen omkring tio års erfarenhet inom redovisning och analysarbete och har vi tur så har du dessutom erfarenhet inom IFRS. Du är en driven person med analytisk förmåga som ser möjligheter snarare än problem. Som person gillar du att ha många bollar i luften. Då rollen innebär många kontaktytor ställer det krav på att du är flexibel och har förmågan att se vad som behöver prioriteras. Du behöver dessutom vara duktig på att samarbeta och kommunicera samt justera budskapet efter mottagaren. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna. För att lyckas i rollen behöver du också ha goda IT-kunskaper, bland annat inom MS Office med tyngdpunkt i Excel. Arbetet sker i flera olika IT-system, däribland Agresso, Vitec, Mestro och Hypergene. Du får gärna ha ett intresse för de IT-verktyg som används i rollen och vara delaktig i denna utveckling kopplat till ekonomi. Du talar och skriver såväl svenska som engelska, detta gör du obehindrat. Har du tidigare erfarenhet av arbete i fastighetsbolag betraktar vi det som mycket meriterande. Vi prioriterar våra anställdas säkerhet vilket innebär att ett registerutdrag kommer att begäras från dig inför ett eventuellt anställningsförfarande. Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terése S Carlstedt, telefon 0734–666 884 eller e-post terese.carlstedt@premier.se. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast söndagen den 15 augusti 2021. Välkommen med din ansökan redan idag, dock startar rekryteringsprocessen vecka 33. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot ansökningar via e-post. Välkommen med din ansökan! Om Premier Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.

Kontaktperson(er)

Terese Smålander Carlstedt

0734-66 68 84

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort

Kalmar

Publiceringsdatum

04 July 2021

Sök jobbet

Till toppen