Meny
Söker du jobb?
Det är du som är stjärnan och Premier är din agent

Som anställd på Premier får du det bästa av två världar. Trygg anställning med avtalsenlig lön och trygga anställningsvillkor, samtidigt som du kan vara spjutspetsen på en rörlig arbetsmarknad.

Premier bemannar hela projekt, stora som små, där det behövs personal. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal med både Unionen och LO. Det innebär att våra anställda har en trygg anställning hos oss. Med oss som din arbetsgivare påverkas din anställningstrygghet inte av att du byter arbetsplats eller att det företag där du jobbar plötsligt behöver dra ner på personal. Du har en garanterad lön även om du inte är ute hos en kund och arbetar. Hos oss är du stjärnan och hela vår existens vilar på att du har det bra. För om man inte mår bra kan man inte förväntas uppfylla de höga kvalitetskrav vi erbjuder företagen som anlitar oss. Vem sa att bara modeller och idrottsstjärnor kan ha nytta av en agentur?

Läs mer

Tillbaka till lediga tjänster

Modern Elteknik söker Inköpschef till Göteborg

Företagsinformation
Modern Elteknik erbjuder produkter inom automation och elektronik och målet är att vara en av Sveriges ledande komponentpartner med fabrikat från världsledande tillverkare. Vi erbjuder våra kunder möjlighet att få hela paketet av service, med utbildad personal och på så sätt få rätt produkter utifrån dina behov. För att lyckas med det så samarbetar vi nära våra kunder och leverantörer. Här hittar du fem decenniers erfarenhet, ett brett sortiment, snabba leveranser och priser som tål att jämföras. Och då har vi inte nämnt vår höga servicekänsla och vårt personliga bemötande. Vi är idag 35 anställda och sitter i fräscha lokaler på Hisingen. Läs gärna mer om oss på www.modernelteknik.se

Tjänstebeskrivning
Vill du få en nyckelroll i ett framgångsrikt och trivsamt företag? Gillar du att arbeta med både operativt och strategiskt inköpsarbete och dessutom ha ett personalansvar? Kanske vill du ta ditt nästa steg i karriären och bli vår nya inköpschef! Som inköpschef hos oss kommer dina uppgifter att spänna över både det strategiska och det operativa området. Du säkerställer företagets tillgångar gällande produkter genom nära samarbete med kvalificerade leverantörer över hela världen. Du kommer att ansvara för leverantörsbedömning, leveransuppföljning och prisförhandlingar samt upprätta inköpsavtal med leverantörer. Du kommer att driva det dagliga inköpsarbetet och till viss del även arbeta med offertförfrågningar samt hantering av kundavtal och returer. Rollen innebär även att vara med och utveckla och optimera vår inköpsprocess så den sker på ett effektivt och tillförlitligt sätt, från beställning till betalning. Du kommer att arbeta med strategier för vår inköpsavdelning i form av analyser, nyckeltal, statistik och rapporter. Företaget är certifierat i ISO 9001 och ISO 14001 och du arbetar aktivt med att säkerställa att inköp görs i enlighet med dessa kvalitets- och miljöledningssystem. Du kommer även vara uppdaterad på aktuella lagar från ECHA samt ansvara för att driva IT-utvecklingen inom inköp. I rollen ingår personalansvar för 4 personer (inköp, reklamation, artikelregister) och du leder och ansvarar för det dagliga inköpsarbetet. Du kommer att rapportera till VD och ingår i företagets ledningsgrupp. Rollen innebär nära samarbete med andra funktioner i bolaget så som lager, försäljning, marknad och kvalitet. Det interna samarbetet är viktigt och en bidragande faktor till företagets framgång.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet av både operativt och strategiskt inköpsarbete, gärna från elektronikbranschen. Troligen har du någon form av högskoleutbildning eller liknande inom inköp. Vi ser gärna att du har viss erfarenhet från att arbeta med förhandlingar, analyser, nyckeltal och statistik inom inköp. Rollen som inköpschef ställer krav på att du är målmedveten, ser förbättringsmöjligheter, samt är strukturerad och analytisk. Då denna tjänst innehåller mycket kontakter, både internt och externt är det av största vikt att du är serviceinriktad och van att bemöta dina kontakter på ett professionellt och förtroendeingivande vis. Då tjänsten omfattar såväl strategiskt som operativt arbete är det viktigt att du har helhetssyn och förmåga att prioritera. För att trivas hos oss är du prestigelös och ditt personliga engagemang och positiva inställning bidrar till bra laganda. Som ledare är du tydlig och kommunikativ och skapar förtroende på ett naturligt sätt. Du har en coachande ledarstil och är inspirerande och har förmåga att engagera och motivera andra, för att nå uppsatta mål. Vi ser gärna att du har mycket god datavana i Microsoft Office och eftersom en stor del av jobbet sker i Visma Business, är det mycket meriterande om du har erfarenhet av det. Vi har stort antal leverantörer över hela världen, så du behöver behärska engelska mycket bra, både i tal och skrift. Tyska är meriterande. Vad erbjuder vi dig? Modern Elteknik är ett framgångsrikt företag i branschen och har en historia sedan 60-talet. Vi har en familjär stämning hos oss och värdesätter korta beslutsvägar. Vi erbjuder dig ett spännande jobb med varierande arbetsuppgifter, där du blir en viktig del av företaget och vår framtida utveckling. Att få vara i en miljö som utmärks av en stark entreprenörsanda och personligt engagemang och där förmågan att hantera snabba förändringar, är något du trivs riktigt bra i. För oss är det viktigt att ha roligt på jobbet så att vi ska kunna hänga ihop riktigt länge - och ha kul längs vägen. Känner du igen dig? Då ser vi gärna att du skickar in en ansökan, och gärna redan idag! Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringschef Malou Lundgren tel. 0733-200 880 eller skicka ett mail, malou.lundgren@premier.se. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 1 oktober 2021. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om Premier: Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet i 7 städer och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom ekonomi, försäljning/marknad, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.

Kontaktperson(er)

Malou Lundgren

malou.lundgren@premier.se

0733-200 880

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort

Göteborg

Publiceringsdatum

06 September 2021

Sök jobbet

Till toppen