Meny
Söker du jobb?
Det är du som är stjärnan och Premier är din agent

Som anställd på Premier får du det bästa av två världar. Trygg anställning med avtalsenlig lön och trygga anställningsvillkor, samtidigt som du kan vara spjutspetsen på en rörlig arbetsmarknad.

Premier bemannar hela projekt, stora som små, där det behövs personal. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal med både Unionen och LO. Det innebär att våra anställda har en trygg anställning hos oss. Med oss som din arbetsgivare påverkas din anställningstrygghet inte av att du byter arbetsplats eller att det företag där du jobbar plötsligt behöver dra ner på personal. Du har en garanterad lön även om du inte är ute hos en kund och arbetar. Hos oss är du stjärnan och hela vår existens vilar på att du har det bra. För om man inte mår bra kan man inte förväntas uppfylla de höga kvalitetskrav vi erbjuder företagen som anlitar oss. Vem sa att bara modeller och idrottsstjärnor kan ha nytta av en agentur?

Läs mer

Tillbaka till lediga tjänster

Custom Clearence Coordinator

FöretagsinformationPremier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Premier har verksamhet i 7 städer och är idag ca 700 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vi erbjuder flexibla bemanningslösningar, vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt. TjänstebeskrivningVi söker dig som vill arbeta som Custom Clearance Coordinator hos en utav våra kunder. Anställningen är hos oss på Premier som konsult. Inom logistikorganisationen hos vår kund arbetare ett femtiotal medarbetare som på olika sätt jobbar med att förse den nordiska marknaden med produkter som kundföretaget tillverkar.Ett av områdena på logistik är kajplaneringen där medarbetare ser till att rätt produkter tas ut från lager och lastas på rätt lastbilar samt administration av såväl fraktsedlar som andra dokument.De huvudsakliga arbetsuppgifterna för tjänsten är att via datasystem tid planera, aktivera och övervaka sändningar från såväl automatlager som manuella lager så att sändningar skickas ut i rätt. Du kommer att ta emot chaufförer och hänvisa till rätt lastningsport samt tillse att säkerhetsregler följs. Det finns ett tidsbokningssystem där sändningar skall registreras och eventuellt ändras på.Du skall skapa fraktsedlar, exportdeklarationer och övrig dokumentation för inkommande eller utgående gods.Visst lagerarbete kan ibland förekomma. I arbetsgruppen är det 2-3 personer per skift och arbetstiden är 2 skift där du jobbar en vecka förmiddag och nästa vecka eftermiddag osvKvalifikationer• Du har lägst gymnasieutbildning med lämplig inriktning.• Du har några års erfarenhet från lagerarbete eller logistik• Din datorvana är mycket god och du är duktig på Excel.• Som person är du positiv, öppen och har lätt för att samarbeta • Tjänstens utformning kräver att du är stresstålig, strukturerad och kommunikativ. • Svenska och engelska hanterar du flytande både muntligt och skriftligt.• B-körkort och truckkort för ledstaplare är ett krav• Det är meriterande om du har kunskap i affärssystemet SAP. KravKörkort och tillgång till bil samt truckkort för ledstaplare, A2

Kontaktperson(er)

Marianne Johansson

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Visstidsanställning

Tjänstgöringsort

Trollhättan

Publiceringsdatum

06 January 2019

Sök jobbet

Till toppen