Meny
Söker du jobb?
Det är du som är stjärnan och Premier är din agent

Som anställd på Premier får du det bästa av två världar. Trygg anställning med avtalsenlig lön och trygga anställningsvillkor, samtidigt som du kan vara spjutspetsen på en rörlig arbetsmarknad.

Premier bemannar hela projekt, stora som små, där det behövs personal. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal med både Unionen och LO. Det innebär att våra anställda har en trygg anställning hos oss. Med oss som din arbetsgivare påverkas din anställningstrygghet inte av att du byter arbetsplats eller att det företag där du jobbar plötsligt behöver dra ner på personal. Du har en garanterad lön även om du inte är ute hos en kund och arbetar. Hos oss är du stjärnan och hela vår existens vilar på att du har det bra. För om man inte mår bra kan man inte förväntas uppfylla de höga kvalitetskrav vi erbjuder företagen som anlitar oss. Vem sa att bara modeller och idrottsstjärnor kan ha nytta av en agentur?

Läs mer

Tillbaka till lediga tjänster

Nimbus Group söker Business Controller till Göteborg

FöretagsinformationNimbus Group är nordens ledande tillverkare av fritidsbåtar. Vi utvecklar, producerar och säljer motorbåtar genom de egna varumärkena Alukin, Aquador, Bella, Falcon, Flipper, Nimbus samt Paragon. Koncernen tillverkar årligen ca 1 500 båtar som exporteras över hela världen via återförsäljare. Nimbus Group har över 300 anställda och omsätter cirka 1 mdr svenska kronor. Koncernen har fyra egna produktionsenheter i Sverige och Finland samt fem egna återförsäljare. Huvudkontoret ligger i GKSS-hamnen i Långedrag, Göteborg.TjänstebeskrivningVill du vara med på Nimbus Groups spännande tillväxtresa? Brinner du för analyser och kalkyler och är samtidigt driven och initiativrik? Vill du även arbeta i en trivsam miljö, med båtar och hav som utsikt, så kanske du ska bli en av oss! Vi söker nu en Business Controller till Nimbus Group med placering i Långedrag. Du blir en del i vårt team på ekonomiavdelningen, som för närvarande består av fem personer. Vi har det övergripande ansvaret för koncernens ekonomifunktion samt sköter redovisningen för de svenska bolagen. Därutöver stödjer och utvecklar vi koncernens utländska bolag. Vi söker en Business Controller på koncernnivå som vill vara med och påverka och genomföra förbättringar men också kvalitetssäkra processer och finansiell information. Som Business Controller hos oss kommer du vara en av nyckelpersonerna för vidareutvecklingen av Nimbus Group.I rollen som Business Controller ingår budgetarbete på koncernnivå och du kommer att ansvara för framtagande av prognoser samt ekonomisk uppföljning av både enskilda bolag och koncernen som helhet. Du blir delaktig i planering och uppföljning av likviditetsfrågor och genomför självständigt nyckeltals- och marginalanalyser. Rollen innebär även möjlighet att identifiera förbättringsområden i verksamheten samt att initiera analyser och utredningar i samråd med CFO och koncernredovisningschef. Resor i tjänsten förekommer. Du kommer att ha ett nära samarbete med vår koncernredovisningschef och rapporterar direkt till koncernens CFO.KvalifikationerFör att passa in i rollen söker vi dig som har en lämplig universitetsexamen och minst 5 års erfarenhet av kvalificerat arbete som controller eller annan liknande befattning. Du har goda kunskaper inom redovisning och gärna erfarenhet av att arbeta i ett större, tillverkande bolag, helst i en IFRS-miljö. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i en koncernstruktur, gärna från en internationell miljö. Då rollen innebär samarbete på många olika nivåer inom och utanför bolaget så behöver du ha god kommunikationsförmåga samt vara bra på att samspela med andra. Samtidigt som du är en stark lagspelare så behöver du även ha en hög grad av integritet, struktur och analysförmåga. Du är driven och ansvarstagande och är van att ta initiativ och genomföra dessa. Som person är du också intresserad av att uppnå resultat och driva förbättringar inom vår koncern, i samarbete med andra. Du har mycket goda kunskaper i Microsoft Excel och Powerpoint samt god systemvana. Kunskaper i affärssystemet Monitor är meriterande. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Vad erbjuder vi dig?Vi erbjuder dig en spännande roll i ett framgångsrikt, internationellt företag med snabb utveckling och tillväxt samt ett arbete med högintressanta och välkända premiumprodukter. Du blir i din roll, en viktig kugge i vår förändringsresa. På Göteborgskontoret har vi en härlig laganda, där prestigelöshet och drivkraft särskilt uppskattas. Vi är idag totalt ca 15 personer på Göteborgskontoret. Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringschef Malou Olausson, tel. 0733-200 880. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast, dock senast 16 oktober 2019. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan!Om PremierPremier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet i 7 städer och är idag ca 700 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.

Kontaktperson(er)

Malou Olausson

malou.olausson@premier.se

0733-200 880

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort

Göteborg

Publiceringsdatum

26 September 2019

Sök jobbet

Till toppen